Uitnodiging woensdagavond zeilwedstrijd WSV De Muyen

Beste zeiler/zeilster,

Gedurende het vaarseizoen organiseert de Watersportvereniging De Muyen iedere woensdagavond een zeilwedstrijdje voor leden en belangstellenden (alle klassen).

Wij nodigen je uit om ook eens deel te nemen. Het is vrijblijvend én gratis!

Informatie

WSV De Muyen is een kleine vereniging en heeft een verenigingseiland. Dat bevindt zich aan de westkant van de Loosdrechtse plassen, op het eerste eiland als je vanuit de Mijndense Sluis de bocht naar rechts (stuurboord) neemt om de plas op te varen. Daar brengen wij onze boten vanaf ca. 18.30 in gereedheid en varen we individueel naar boei 5. Rond 19.30 uur volgt een startsein voor alle boten tegelijk. We varen een baan die afhangt van windsterkte en windrichting en deze duurt ongeveer een uur.

Start en finish procedure

We hebben geen starttoren of separaat startschip. Één van de deelnemers fungeert als startboot (meestal rode boot ‘Monas’) en die geeft geluidsseinen: 10x-attentie signaal , verzamelen rond de start/finish lijn, 2x-2 minuten signaal 1x-minuut signaal , 1x lang Start. Dan varen we de baan rond boeien en eilanden. De boot die als eerste finisht, noteert de aankomsttijden. Aan het eind van de avond worden de tijden verrekend met de rating van de boot en wordt de uitslag op onze website gezet. Na de finish drinken wij in het clubhuis ‘De Toko’ op de wedstrijd en de gezelligheid.

Alle niveaus

Wij varen voor de gezelligheid, maar doen wel onze best zo goed mogelijk te varen.  We halen bijvoorbeeld niet onze buitenboordmotoren eraf omdat de boot dan sneller gaat. Als de wind wegvalt, is het toch wel handig als je een motor bij je hebt.

Hoe meedoen?

Als je wil meedoen, dan kun je gewoon rond 19.15 uur naar boei 5 komen en aan deelnemers zeggen dat je mee wil doen. Je krijgt dan een banenkaart. Je kunt ook op het eiland bij een deelnemer melden dat je meedoet. Eerst met een deelnemer meevaren kan ook.

Contactpersoon

Wil je meer weten? Neem dan een kijkje op onze website www.wsvdemuyen.nl of neem contact op met een onderstaand persoon:

Wiebe van Veen – 06 5178 9034 of wiebevanderveen@live.nl

Sander Kool       – 06 5020 7934 of sander.kool@cuarentura.nl

We hopen dat je een keer met ons mee wil doen.
Meedoen is belangrijker dan winnen☺