Introductie

WSV ‘de Muyen’ heeft leuk varen op de Plassen en gezellig verblijf op het eigen eiland voor hele families als eerste doelen. Al heel lang wordt beginnelingen door eigen clubinstructeurs zeilen geleerd, tegenwoordig met Optimisten. Zodoende nemen inmiddels kleinkinderen van leden uit de eerste jaren deel aan clubwedstrijden.

In het vaarseizoen zijn er elke week zeilwedstrijden voor een gemengde vloot van de leden, waarbij het klassement bepaald wordt met de SW-cijfers van het Watersportverbond. Ook worden regelmatig feestelijke bijeenkomsten georganiseerd, waaronder barbecues.

Voor de jeugd staan op het eiland een groot aantal speelvoorzieningen ter beschikking.

Chris Sant
Chris SantVoorzitter
Harm Cammel
Harm CammelPenningmeester
Caroline Westerink
Caroline WesterinkSecretaris
Wij (Eugène en ik en later onze jongens Julius en Olivier) wonen alweer bijna 20 jaar in Loenen en kwamen in 2015 via vrienden terecht op de Muyen waar we sindsdien lid zijn.
Wat een schitterende plek! Voor ons was het echt een ‘hidden spot’. Heerlijk om met de kinderen of met vrienden naartoe te gaan. En heel leuk om bij een barbecue, werkdag of zomaar een mooie dag nieuwe mensen te leren kennen.
De combinatie van het water, de planken en verenigingsboten, het grote grasveld en de tokkelbaan maken dat er altijd voor iedereen wel wat te doen is.
Ik vind het mooi dat we met gezamenlijke inspanning van alle leden (én uiteraard de Gouden Ploeg!) het eiland houden zoals het is: een prachtig en rustig stukje natuur voor sportiviteit en gezelligheid.
Suzanne Bank
Suzanne BankBestuurslid
Ik ben, samen met Jos, uit Abcoude via Utrecht naar Loenen overgewaaid. En als je tussen de plassen woont, moet je daar ook wat mee dóen. Ons lidmaatschap van de Muyen biedt ons als gezin, inmiddels samen met Wieke, Tygo en Cato, de perfecte kans om plezier te hebben op en met het water. Ik ben zelf een a-typische watersporter, suppen is het meest mijn ding, maar voor de kinderen vind ik het extra belangrijk dat zij van jongs af aan meekrijgen hoe leuk watersport in brede zin is. Met daarnaast het verenigingsleven waar ik zelf ook enorm van geniet. Natuur en gezelligheid; de perfecte combi.
Niels Costerus
Niels CosterusBestuurlid

Ik ben in 2013 lid geworden van de Muyen, nadat ik dit prachtige plekje heb leren kennen. Al vele jaren kom ik er met veel plezier om te zeilen, te overnachten met vrienden en kinderen en te genieten van de natuur. Als fanatiek windsurfer en zeiler vind ik het heerlijk om op de Muyen te vertoeven.